Use this adapter to charge your non Traxxas ID batteries on your Traxxas ID charger. The Traxxas Connector will plug into the charger, giving you a HXT 4.0mm Redcat HobbyKing Connector to connect to your battery. Then use the JST-XH balance port on the front of the Traxxas ID charger to plug in your battery’s Balance Plug.

Please note the orientation of the HXT 4.0mm Plug Housing and Metal Bullet Plugs inside the housing. Your battery must have the Same Configuration but Opposite Polarity.

Specifications:

Wire Length: 20cm (approx. 8″)
Wire Gauge: 18AWG
Adapter Use: Charging Only
Max Current: 10Amps

Notes:

  • This is NOT a high current adapter for use between an Electronic Speed Controller (ESC) and Battery.
  • This adapter uses 18AWG wire and is for charging only, up to 10Amps.
  • For a high current adapter that can be used on an ESC, please search for GTPH0205 or GTPN0205.
  • Please note the orientation of the HXT 4.0mm Plug Housing and Metal Bullet Plugs inside the housing. Your battery must have the Same Configuration but Opposite Polarity.
Package Weight 0.05 lbs
Package Dimensions 5 × 3 × 0.5 in

1 review for Traxxas TRX Female to HXT 4.0mm Male: Traxxas ID Battery Charger Charging Adapter (Leads Cables Wires Plugs Connectors) (HXT4.0mm, Redcat HobbyKing)

  1. Canton Pollard

    Yeah I ordered this part but still haven’t received it. Or the freakin last one. Ordered this damn near 3 1/2 weeks ago, first time got “lost” apparently, so after a long 2 weeks cuz of sorry, poor customer service something was resolved with no type of refund or anything, and guess what, still don’t have the damn part.
    Don’t need it now when it gets here. Waste of time, effort, and money.

    You don’t get my effin business no more. I got plenty of stuff I want to buy too. Your loss. 😀

    Admin Reply:
    Hi Canton, Thank you for your review. We are sorry for the trouble you encountered ordering from us. Your order for this item was shipped the same business day. USPS lost the shipment. So once you contacted us regarding it, we promptly issued a replacement shipment which tracking shows was delivered 04/01/2016. It’s probably in your mailbox as you are typing this review 🙂

    This message would be better off sent to customer service so that we can take care of this situation for you. Customer service will reach out to you again concerning this. Since you did not receive this product, you of course do not know how well it works and functions, and would be unable to give a ‘proper review’ here in the review section. We will be reaching out to you now.

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked